Sobota 24. říjen 2020
Svátek má Nina

Děčín - Na Děčínsku si lidé budou vybírat, kromě krajských zastupitelů, i mezi kandidáty, kteří se snaží získat senátorský post. Svého vyslance má mezi nimi i hnutí Trikolóra. Důvěru vyslovilo Zdeňku Říhovi. Muži, jenž se netají averzí vůči „svazování“ nejen evropskými nařízeními.

Čím Vás Trikolóra zaujala?

Dlouhodobě nejsem spokojen s vývojem v České republice a v Evropské unii. Přemíra regulací, zbytečných zákonů nebo dotací potlačuje to, na čem Evropa v posledních dvou staletích vyrostla do současné podoby, především podnikavost každého člověka. Trikoloru vnímám jako hnutí, které tomuto trendu chce bránit, tedy v tomto smyslu byla volba logická.

Kandidujete do Senátu ČR na Děčínsku. Volební účast při volbách do Senátu ČR je zpravidla nízká. Jak byste lidem vysvětlil, proč jít volit? A může být Vaše účast v něm přínosem i pro lidi na Děčínsku?

Role Senátu ČR je bohužel opravdu malá. Klesá i tím, že máme přímo voleného prezidenta, zároveň tím, že většinu zákonů dnes přebíráme z Evropské unie. Senát v dnešním složení něčemu takovému není schopen bránit. Každopádně volby jsou možnost, jak se voliči k aktuální situaci mohou vyjádřit. A i když jsou to volby ne tolik významné, nepovažuji za moudré se této možnosti vzdávat.

Na Ústecký kraj zbytek republiky kouká skrz prsty, jsme pro ně pohraničí s řadou sociálně negativních jevů. Jak byste si představoval pomoc své domovině z funkce senátora?

Určitě je spousta věcí, kde se budu chtít angažovat. Je to zejména zdravotnictví, především ve Šluknovském výběžku musí být zachován systém fungujících nemocnic. Jsme průmyslový kraj – potřebujeme kvalitní dopravní infrastrukturu. Děčín potřebuje přivaděč na dálnici D8, kde se jako nejschůdnější jeví malšovická varianta. Dále se chci angažovat v záchraně významné děčínské architektonické památky – budovy východního nádraží. Ale pořád si myslím, že nejen Ústeckému kraji nejvíce pomůže, pokud nebude vznikat mnoho přebytečných, resp. zbytečných zákonů a dalších regulací svobodného života. To je moje hlavní priorita!


Zdeněk Říha

  • narozen 1974
  • vystudoval ČVUT obor Ekonomika a management dopravy a telekomunikací na Fakultě dopravní
  • věnuje se přednášení ekonomie, ekonomiky dopravy nebo historie dopravy

Máme před sebou pravděpodobně podzimní vlnu různých opatření proti koronaviru. Zlepšil se způsob pomoci zasaženým podnikatelům?

Všem je jasné, že ekonomiku podruhé zastavit nelze. Je možné udělat pouze opatření, která se ekonomiky tolik nedotknout, jako např. na středních a vysokých školách přejít na distanční výuku. Osobně se bojím, že si budeme muset na nový typ viru zvyknout a naučit se s ním koexistovat tak, aby to naše životy příliš neomezovalo. A to alespoň do doby, dokud nebude k dispozici účinná a spolehlivá vakcína.

Oborem, kterým se také zabýváte, je doprava. Je schůdná otázka lepší splavnosti Labe? A můžete zhodnotit infrastrukturu Ústeckého kraje?

Pokud jde o jez na Labi, ekonomická návratnost je samozřejmě sporná, zejména s ohledem na to, že není zaručena splavnost na německém území. Až v okamžiku, kdy toto bude, je možné o stavbě jezu uvažovat a v tom případě bych ho i podporoval.

Pokud jde o ostatní infrastrukturu, velkou příležitostí pro Ústecký kraj je vysokorychlostní železnice a to nejen z hlediska osobní dopravy, ale i nákladní. Potom je samozřejmě nutné pečovat o kvalitu stávající silniční sítě a v neposlední řadě bude jednou z priorit následujícího volebního období oprava mostů přes Labe.

Všeobecně v Česku jsou problémem průtahy při stavbě dopravní infrastruktury – důležitý je zákon o liniových stavbách. Do procesu přípravy staveb mluví celá řada neziskových organizací, jejichž vliv je nutné omezit. Tempo růstu dálniční sítě z posledních let je šíleně pomalé a nesmí se již opakovat, protože to obrovsky omezuje ekonomický rozvoj České republiky.

Aktuálně

Lidé

Co se chystá

Tipy na výlet

Zajímavosti

© 2012 - 2018 | Eděčínsko.cz | Linelab.cz TOPlist

Webové stránky skupiny používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací